tips på bra pass!!

Som vi nu nämnt flera gånger så tränar vi på SATS! Jag har testat på en hel del pass där, nästan alla de har faktiskt. Men det är ett pass (eller 2 om man är noggrann) som jag har fastnat för! Här i Halmstad så finns det på söndagar och måndagar men jag tror att det finns på de flesta SATS gym runt om i Sverige eftersom det är så populärt. Det jag pratar om är SATS Cykling 30 och SATS Core 30. Man kör alltså först ett ganska kort spinningpass på 30 minuter och sen ett corepass på 30 minuter direkt efter! Cyklingen är väldigt jobbig, ni som testat vet detta och ni andra, TESTA! Därför tycker jag 30 minuter känns lagom, det är precis så att man orkar ta ut sig ordentligt. Musiken är väldigt bra och man brukar ofta orka mer än man trodde :) Precis när cyklingen börjar kännas outhärdig så är det dags att sluta, då går man till nästa sal och tränar core. Eftersom man då bara tränar området runt magen och ryggen och ingen kondition så blir som avslappning för resten av kroppen och inte så värst jobbigt.



På en timme så får man svettas, man får konditionsträning för hela kroppen och man får dessutom träna magen, ryggen och bålstabiliteten. Detta tycker jag är en perfekt kombination! Jag känner mig alltid väldigt stolt och nöjd när passet är över :)

Ni som tränar på SATS, testa! På andra gym, t.ex. Nautilus har jag hört att det finns liknande! Annars kan ni cykla en halvtimme i gymmet före ett core-pass. Men jag rekommenderar er att prova på detta :)

/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0