problem med frukost

Jag har alltid älskat god mat, men just frukost har jag haft stora problem med att få ner. Jag vet att jag är långt ifrån ensam när det gäller detta, det är väldigt många som känner ett lätt illamående de första timmarna på dagen. Den lättaste lösningen för mig har alltid varit att helt enkelt strunta i frukost och sen vänta tills det är dags för lunch. När vi började med vårt projektarbete så satte jag ett personligt mål att försöka börja med frukost, det finns så många nackdelar med att inte äta frukost: Man presterar sämre, får svårt att koncentrera sig och småäter mycket.

Eftersom vi också har träning som en stor del av vårt projektarbete så är frukosten extra viktig, den består av ca 30% av dagens matintag vilket gör den viktig oavsett men just kombinerat med träning så funkar det inte utan den.

Frukostens huvudsakliga hälsofördelar
- Mindre risk för övervikt
- Mindre småätande under dagen
- Bättre koncentrationsförmåga
- Stabiliserar blodsockernivåerna (mindre risk för diabetes)


Ni ser, fördelarna är väldigt många och viktiga
Gå därför istället upp en kvart tidigare på morgonen så ni kommer igång lite innan det är dags att äta.

Källa: http://www.muscles.se/

/Emma :)


Kommentarer
Postat av: Linda Hansson, 34 år

Du är verkligen inte ensam om det problemet tjejen, detta är något jag lidit av länge. Tack för tipsen, ska försöka tänka på dem :) en idé är att ni kanske kan ta upp olika frukostförslag? KRAM

2010-01-18 @ 19:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0