Alternativ medicin?


Min berättelse bakom alternativ medicin
:

År 2000 befann jag mig i Brasilien. För att åka ditt var man tvungen att ta malariatabletter för att inte bli sjuk. Jag mådde alltid illa efter jag tagit de tabletterna men vågade inte sluta ta dem heller för det kunde ju vara farligt.
När jag kom hem från Brasilien började jag få utslag över hela kroppen och hade jätte hög feber.
Jag var helt svag i hela kroppen.
När jag vaknade på morgonen var min säng helt blodig av alla utslag jag hade kliat på. Jag orkade ingenting.
Mamma åkte till akuten flera gånger, där de tog prover och undersökningar.
Jag fick även ligga i ett lila kalibad (ett badkar med lila vatten) för att minska klådan.
Men de kom inte fram till någonting.
Jag var jättesjuk i 3 månader utan att någon kunde hjälpa mig.



Källa: www.google.se/



På en fest träffade mamma någon som rekommenderade om en kvinna som heter Monika, hon jobbar med kinesiologi, homeopati och använder sig av alternativ medicin.
Vi hade ingenting att förlora så vi bestämde oss för att träffa Monika.

Hon berättade att jag var allergisk mot massa födoämnen som jag skulle undvika helt och hållet. Med mig hem fick jag en hel låda med alternativa mediciner.

Efter 2 veckor fick jag bölder över hela kroppen. Mamma fick panik och ringde till Monika och skällde ut henne. Men Monika svarade med sin lugna röst: Gud vad bra! Vänta i 2 veckor till så är allt borta.

Vi väntade, och efter 2 veckor var alla prickar och bölder borta.

Efter att ha ätit alternativ medicin ett tag kunde jag tillslut äta allt igen, och mådde super.

Detta är min historia, och pågrund av detta är jag övertygad om att alternativa mediciner fungerar. :)



Källa: www.halsokrukan.se/




Hur många använder sig egentligen av alternativ medicin nu förtiden?


Ja, jag använder mig enbart av alternativ medicin
7 röster / 21%
Ja, jag använder mig av både alternativ- och skolmedicin
24 röster / 72%
Nej, jag använder enbart skolmedicin.
2 röster / 6%


Källa: http://www.halsa.se/



Kommer den alternativa sjukvården ta över?


/ Carolina :)

Kommentarer
Postat av: bea

Hej!

Du skriver om alternativ medicin, vad är det egentligen? Och alternativ sjukvård, vad innebär ordet alternativ i detta sammanhang?

En jättebra blogg har ni tjejer! :)

2010-02-18 @ 18:40:03
URL: http://beatriceklingvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0