Dåliga ursäkter

Alla kan gå ner i vikt, och lära sig att leva hälsosamt!
Det gäller bara att bestämma sig och sluta hitta på dåliga ursäkter.

- "Jag har så dålig fettförbänning, det är nästan omöjligt för mig att gå ner i vikt"
- "Jag jobbar heltid, schemat är fullspäckat, jag har helt enkelt inte tid till träning"
- "Jag blev sjuk precis när jag äntligen skulle börja träna, det är ju typiskt"
- "Jag fick ont i knäna när jag sprang, så jag fick vända igen"
- "Jag har inte råd till gymkort"

Alla dessa fem exempel är dåliga ursäkter!

Erkänn för dig själv.
Om man nu har dålig fettförbränning är det extra viktigt att träna och äta nyttigare, särskilt om man vill leva hälsosamt och gå ner i vikt. Dessutom kommer nog många upptäcka att det inte längre handlar om dålig fettförbränning, utan att det faktiskt bara handlar om kosten och motionen. Man vill så gärna skylla sin övervikt på något, men det viktigaste är nog att förstå att ens vikt, i många fall, beror på en själv. Att ha dålig fettförbränning, eller tro sig ha det, är en dålig ursäkt.

Lägg in träningen i vardagen.
Att hitta tid till träning kan vara svårt. Men det gäller att lägga in träningen så att det blir en del av vardagen. Om man går upp en timma tidigare på morgonen kan man gå en härlig morgonpromenad, eller varför inte ta cykeln till skolan? Samtidigt som man kollar på sitt favoritprogram på tv kan man göra situps, armhävningar och andra övningar.

Skyll inte på sjukdomen som du hade för tre veckor sedan.
Att bli sjuk precis när man ska börja träna kan hända. Det har t ex hänt mig ett antal gånger. Men någon gång blir man faktiskt frisk, och det är då man ska ta tag i träningen igen. Att bli sjuk är bara en dålig ursäkt. Börja träna direkt när du blivit frisk!

Skyll inte på skada, det finns andra träningsformer!
Om man får ont i knäna när man springer, så ska man inte fortsätta. Men att skylla sitt icke medverkande i träning p g a skada i knät vid löpning, är bara en dålig ursäkt! Man kan cykla, simma, styrketräna och massa annat! Gå och träna på en gång!

Ett dyrt gymkort behövs inte för att träna!
Man måste inte träna på ett gym för att kunna träna. Att skylla på att man inte har råd till ett gymkort är även det en dålig ursäkt. Använd dig av det du har hemma.
- Cykla till skolan/ jobbet
- Hoppa av en busshållsplats tidigare och gå hem sista biten
- Gå ut och jogga i den friska luften
- Fyll vattenflaskor med vatten och använd som hantlar
- Gör sit- ups och armhävningar i vardagsrummet framför teven
- Promenera en timme varje dag
- Anmäl dig till något du tycker är roligt. Yoga kanske?



Att komma med ursäkter är lätt. Men hitta motivationen nu, skippa ursäkterna och börja träna.
Lycka till! :)


/ Marica


Kommentarer
Postat av: Markus Maricnik

http://midoelturkk.blogg.se kopierar dina texter kolla på datum 2010-02-27 @ 18:22:05



Dåliga ursäkter

Alla kan gå ner i vikt, och lära sig att leva hälsosamt!

Det gäller bara att bestämma sig och sluta hitta på dåliga ursäkter.



- "Jag har så dålig fettförbänning, det är nästan omöjligt för mig att gå ner i vikt"

- "Jag jobbar heltid, och är småbarnsmamma, jag har inte tid till träning"

- "Jag blev sjuk precis när jag äntligen skulle börja träna, det är ju typiskt"

- "Jag fick ont i knäna när jag sprang, så jag fick vända igen"

- "Jag har inte råd till gymkort"



Alla dessa fem exempel är dåliga ursäkter!



Erkänn för dig själv.

Om man nu har dålig fettförbränning är det extra viktigt att träna och äta nyttigare, särskilt om man vill leva hälsosamt och gå ner i vikt. Dessutom kommer nog många upptäcka att det inte längre handlar om dålig fettförbränning, utan att det faktiskt bara handlar om kosten och motionen. Man vill så gärna skylla sin övervikt på något, men det viktigaste är nog att förstå att ens vikt, i många fall, beror på en själv.



Lägg in träningen i vardagen.

Att hitta tid till träning kan vara svårt. Men det gäller att lägga in träningen så att det blir en del av vardagen. Man kan lägga sig en timma tidigare på kvällen, och gå upp en timma tidigare på morgonen för att ta en härlig morgonpromenad. Efter tandborstningen på kvällen kan man passa på att göra situps och armhävningar.



Skyll inte på förkylningen som du hade för tre veckor sedan.

Att bli sjuk precis när man ska börja träna kan hända. Det har t ex hänt mig ett antal gånger. Men någon gång blir man faktiskt frisk, och det är då man ska ta tag i träningen igen. Att bli sjuk är bara en dålig ursäkt. Börja träna direkt när du blivit frisk!



Skyll inte på skada, det finns andra träningsformer!

Om man får ont i knäna när man springer, så ska man inte fortsätta. Men att skylla sitt icke medverkande i träning p g a skada i knät vid löpning, är bara en dålig ursäkt! Man kan cykla, simma, styrketräna och massa annat!



Ett dyrt gymkort behövs inte för att träna!

Man måste inte träna på ett gym för att kunna träna. Att skylla på att man inte har råd till ett gymkort är även det en dålig ursäkt. Använd dig av det du har hemma.

- Cykla till skolan/ jobbet

- Hoppa av en busshållsplats tidigare och gå hem sista biten

- Gå ut och jogga i den friska luften

- Fyll vattenflaskor med vatten och använd som hantlar

- Gör sit- ups och armhävningar i vardagsrummet framför teven

- Promenera en timme varje dag

- Anmäl dig till något du tycker är roligt. En danskurs kanske?



Att komma med ursäkter är lätt. Men hitta motivationen nu, skippa ursäkterna och börja träna.

Lycka till! :)



/mohammedelturk.

2010-03-02 @ 12:14:44
URL: http://markusmc.soclog.se/p/
Postat av: madde

Jag har en skada i knät jag kan inte cykla, simma, styrketräna,springa, gå längre promenader en 5 min.

Ska jag vara ärlig kommer jag inte på någon träning som jag skulle klara av men om du har något tips får du gärna höra av dig.



2010-11-01 @ 17:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0